۶ نرم افزار سازمانی که بهتر است داشته باشید

۸ بازديد

رشد سازمان شما یعنی فرایندهای کاری بسیار پیچیده تر و زمانبرتر. این فرآیندها نمی توانند بصورت دستی یا با نرم افزار های صفحه گسترده مدیریت شوند. بخصوص امروزه که سازمان ها به سمت استفاده از نرم افزارهای سازمانی می روند. و رقابت برای سازمان های سنتی بسیار سخت می شود. 

نرم افزارهای سازمانی جهت رفع نیازهای سازمان ها تولید می شوند. چنین ابزارهایی دارای تعدادی ویژگی مشخص هستند که آنها را از برنامه معمول شما متفاوت می کند.

ما در اینجا ۶ نرم افزار اداری یا سازمانی آورده‌ایم که می توانند زندگی تجاری شما را بسیار آسان تر کند. و کارایی و سرعت شرکت یا سازمان شما را افزایش دهند.

نرم افزار سازمانی چیست؟

نرم افزارهای سازمانی ابزاری هستند که برای بهینه سازی عملکرد ما ایجاد شده اند. انواع مختلفی از ابزارها وجود دارند که می توانیم برای بهبود کارایی از آنها استفاده کنیم، از جمله نرم افزار مدیریت پروژه، اتوماسیون اداری، نرم افزار مدیریت جلسات و …

ویژگی های نرم افزار سازمانی

  • عملکرد بالا : یک برنامه سازمانی باید کل سازمان را کنترل کند. و کارایی و کارآمدی سازمان را افزایش دهد.
  • کاملاً متعلق به شرکت : نیازی به اشتراک گذاری برنامه با هزاران کاربر دیگر نیست. این مورد به جستجو و پردازش سریع کمک می کند.
  • قابلیت سفارشی سازی : بهتر است مخصوص فرآیندها و عملیات های کسب و کار شما ایجاد شده باشد.
  • مقیاس پذیری و توسعه پذیری بالا : این سیستم همراه با تجارت شما رشد می کند. پس باید این قابلیت را دارا باشد.
  • قابلیت حمل اطلاعات : می توانید داده های ذخیره شده در سیستم را در پلتفرم های مختلف استخراج کنید.
  • امنیت و مقاومت بالا : سیستم های نرم افزاری سازمانی معمولاً به چندین لایه امنیتی مجهز هستند. مثلا احراز هویت دو عاملی ، رمزگذاری ، بیومتریک و غیره.

نرم افزار سازمانی که بهتر است داشته باشید

برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)

اکثر شرکت ها با استفاده از ابزارهای منسوخ اطلاعات مشتریان را نگهداری می کنند. مانند اکسل یا قلم و کاغذ! موجودی انبار را مدیریت می کنند، سفارشات را پردازش می کنند و کتاب ها را نگهداری می کنند. این اطلاعات بین سیستم های مختلف تقریباً جریان ندارند. چنین رویکردی بسیار وابسته به عامل انسانی است.

هرچه تجارت شما رشد کرده و فرآیندهای آن پیچیده تر می شود ، هماهنگی سیستم های مختلف مورد استفاده شعبات و واحدهای تولیدی مختلف بسیار دشوارتر می شود.

سیستم ERP قلب و مغز یک شرکت مدرن است. ERP یک پایگاه داده یکپارچه ایجاد می کند که تعداد خطاها را کاهش می دهد. داده ها یک بار وارد می شود و می توانند توسط بخش های مختلفی استفاده شوند. این سیستم معمولاً از چندین ماژول تشکیل شده است که هرکدام مسئول دیجیتالی کردن حوزه دیگری از تجارت شما هستند. بیشتر این ماژول ها به صورت مستقل در دسترس هستند اما مزیت اصلی داشتن همه آنها در یک مکان است.

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

فروش و روابط مشتری حیات هر تجارت است. به خصوص اگر تعداد مشتریانتان زیاد باشد. نرم افزار CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی بلند مدت در زمینه ارتباطات، بازاریابی، فروش و ارائه خدمات به مشتریان است. به علاوه این سیستم دائما خود را با شرایط موجود و تقاضاهای مشتریان سازگار می کند. CRM در تمامی سطوح خارجی عملیات سازمان دخالت می کند.

CRM به شما امکان می دهد نحوه و زمان تعامل با مشتری (به صورت حضوری ، از طریق تلفن ، ایمیل ، رسانه های اجتماعی و…) را مشخص کنید. و اطمینان حاصل کنید که هیچ داده ای از بین نمی رود.

سامانه مدیریت اسناد (DMS)

با توجه به افزایش روز افزون حجم اسناد کاغذی و مشکلات مختلف در زمینه نگهداری از اسناد و دسترسی به آن در یک سازمان، استفاده از سامانه های ثبت و نگهداری از اسناد (سامانه مدیریت اسناد) بسیار حیاتی است. در یک سازمان کنترل اسناد موجود و روش های ذخیره سازی اسناد و دسترسی متفاوت می باشد.

با استفاده از DMS ، اشتراک گذاری و دسترسی اطلاعات بسیار آسان تر است. اسناد گرفته شده از منابع مختلف از چندین مکان قابل دسترسی هستند. DMS دید بیشتری برای فرآیندهای تجاری فراهم می کند و می تواند نظارت بهتری بر گردش کار داشته باشد. اجازه دسترسی به کاربران جدید نیز می تواند مجاز و نظارت شود.

سیستم اتوماسیون اداری (OAS)

اتوماسیون اداری راهی سریع و آسان برای دستیابی به نتیجه دلخواه شما به روشی کارآمد ، مداوم و دقیق است. حتی اگر متوجه آن نشوید، اتوماسیون بخش یزرگی از زندگی شماست. هربار که با فشار دادن دکمه ای درب گاراز خود را باز میکنید. قهوه ساز خود را روشن میکنید. یا حتی ساعت زنگ دار خود را تنظیم میکنید.

ویکی‌پدیا اتوماسیون اداری را به عنوان “استفاده از سیستم های رایانه ای برای اجرای انواع عملیات اداری مانند پردازش متون، حسابداری و پست الکترونیکی” تعریف میکند. ساده سازی و بهینه سازی این توابع می تواند به کارکرد موثرتر و موثر محل کار کمک کند.

سیستم اتوماسیون اداری  ضمن ساماندهی فرایندهای سازمانی، امکان انجام مکاتبات اداری را به صورت الکترونیک از هر نقطه جغرافیایی با سرعت بالا، سهولت کاربری و در محیطی امن فراهم می‌کند. سیستم اتوماسیون اداری با ایجاد بستری مناسب برای ثبت و گردش نامه و انواع فرم‌های سازمانی، پیگیری دقیق، گزارش اقدامات لازم و مدیریت بهینه‌ی جلسات، ضمن سرعت بخشیدن به روند مکاتبات درون سازمانی، امکان تعامل الکترونیک برون سازمانی را نیز فراهم می‌کند

ادامه نرم افزارهای سازمانی را اینجا مطالعه کنید

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.