چرا مقاومت ها در برابر پياده سازي اتوماسيون اداري زياد است؟

۱۱ بازديد

چرا بايد مقاومت ها در برابر سيستمي كه افزايش راندمان و بهره وري سازمان و بهبود فرايندها را در پي دارد زياد باشد؟

بيايد مساله را طور ديگر نگاه كنيم چون اتوماسيون اداري يك تغيير در سازمان محسوب مي شويد دلايل مقاومت در برابر تغييرات سازماني را پيدا كنيم تا براي اين مورد هم پاسخي پيدا كرده باشيم.

 اندازه و پيچيدگي سازمان شما مهم نيست ، پياده سازي ERP دشوار است. حتي با وجود ادعاي بسياري از مديران كه كارمندان سازمان آنها “آماده تغيير هستند” ، استقرار سيستم هاي سازماني هميشه در سراسر سازمان مقاومت در برابر تغيير ايجاد مي كنند.

دلايل مقاومت سازمانها در برابر تغييرات سازماني

در عصر حاضر كه سازمانها با محيط هاي پيچيده ومتغيير امروزي در ارتباطند، جهت حفظ بقا مجبورند با تغييرات محيطي سازگار شوند. و سازمانهايي موفق و كارآمدتر هستند كه علاوه بر سازگاري با تغييرات بتوانند مقاومت هاي سازماني را كنترل و تغييرات را در جهت ايجاد تحولات مطلوب به كار ببرند.

سازمانها از كاركناني تشكيل شده كه براساس ويژگي هاي فردي و ذاتي در برابر تغييرات مقاومت مي كنند. در اينجا برخي از دلايل مقاومت افراد و سازمانها در برابر تغييرات بيان شده است

ترس از از دست دادن شغل

ترس از از دست دادن شغل خود ريشه مقاومت بسياري از كاركنان در برابر سيستم هاي ERP جديد و فرآيندهاي تجاري است. در بسياري از موارد ، ترس بي اساس است ، اما ادراك رفتار را هدايت مي كند. اطمينان خاطر ساده از اينكه مشاغل كارمندان در معرض خطر نيست ، تمام كاري است كه براي سركوب اين مقاومت لازم است.

ترس افراد از كم شدن ارزش آنها

حتي اگر كارمندان از از دست دادن شغل خود نترسند ، ممكن است ترس داشته باشند كه ديگر ارزش زيادي براي آن سازمان ندارند. كسي كه نيمي از وقت خود را براي جمع آوري داده ها و جمع آوري صفحات گسترده براي تجزيه و تحليل صرف مي كند ، اگر ديگر نيازي به آن نقش نباشد ، بدون شك احساس خطر مي كند. يك طرح موثر مديريت تغيير سازماني براي رفع اين نگراني ها و كمك به كارمندان براي درك اين نكته مهم است كه اگرچه ممكن است نقش آنها تغيير كند ، اما ارزش آنها براي شركت كاهش نمي يابد.

ترس از كنترل نكردن فرايندها و رويه هاي تجاري

كارمندان غالباً به داشتن برخي فرايندهاي تجاري و تنها كسي كه مي تواند آن وظايف را انجام دهد ، افتخار مي كنند. اگر يك سيستم ERP جديد از اتكا به فرايندهاي يك كارمند كاسته شود ، آنها در برابر تغيير مقاومت مي كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.